Nem elég jónak lenni, annak is kell látszani.

Ha a grafikai arculatod csúnya vagy közhelyes, unalmas tucattermék, rólad is ezt fogják gondolni és már veszítettél is, átadtad a helyed a piacon a versenytársaknak, helló.

Hatalmas a reklámzaj és neked ki kell tűnnöd a szürke tömegből, de ez nagyon nehéz.
Különböznöd másoktól, vizuálisan is jobbnak lenni a versenytársaknál nem egyszerű, de ha jó grafikust választasz, egyedi és hatékony logód, arculatod lehet.

A mi munkánk az, hogy tudjuk, miért van szükséged logóra, grafikai arculatra, az milyen legyen, és hogyan használd.

 

A neved nem elég. Logóra és arculatra van szükséged.

 

Miért van szükséged grafikai arculatra?

Optimális esetben a leendő partnereid tájékozódnának felőled, utánad néznének és alapos mérlegelés után választanának téged.

A valóság viszont ettől nagyon messze van, az emberek többsége nem ennyire körültekintő, nem türelmes vagy egyszerűen nincs erre idejük. Ha van több szóba jöhető cég, akikkel üzletelnének, többnyire azt választják, aki jobban néz ki, aki jobb benyomást kelt bennük.

Ha ez nem te vagy, elbuktad az üzletet, nincs biznisz, végső soron tönkremész.

Nincs mese, szükséged van minőségi arculatra. A hatékony arculat alapja pedig a gondosan megtervezett céges logó.

Gondolj bele, hogy mennyi mindent fektettél bele, hogy a terméked/szolgáltatásod jó legyen.
Mennyi tanulás, munka, erőfeszítés, pénz, családtól ellopott idő – azért, hogy aztán a konkurenciádat válasszák, csak azért mert ők jobban néznek ki.

 

Milyen előnyöket szerzel ha van jó logód, szép arculatod?

Egyedi leszel, különleges
A jól megtervezett céges logó azonosít téged, megkülönböztet a többiektől, kiemel a versenytársak közül.
Mivel könnyen megjegyezhető, az emberek egyszerűen tudják azonosítani a cégedet, emlékeznek rád.

Fókuszba kerülsz. Már itt előnyt szerezhetsz a legtöbb versenytársaddal szemben. Még akkor is, ha esetleg nem téged választanak, köröket verhetsz a többiekre. Mert RÁD emlékezni fognak.

Pozitív üzenetet közvetítesz magadról
Minőség, profizmus.
A prémium minőségű logó azt üzeni, hogy minőségi terméket/szolgáltatást árulsz.
Profizmust és hozzáértést sugall, azt hirdeti érdemes veled üzletelni.

Bizalmat szerzel
Bizalmat kelt irántad, kialakul valamiféle kapcsolat vevő és cég között.
És azt üzeni, hogy törődsz magaddal, a céged kinézetével – igényes vagy.

Hatást gyakorolsz
A jól megtervezett logóból felépített arculat pozitív irányba befolyásolja a piacodat.

Többé már nem azt kommunikálod, hogy ilyen-olyan terméket vagy szolgáltatást árulsz, hanem minőséget és profizmust kínálsz.

Kis kitérő – nem vagyunk marketinges blog, de kérlek, olvasd el még egyszer az előző mondatot.
Ezt tanácsoljuk mindig – alakítsd át a kommunikációdat, hogy nem terméket vagy szolgáltatást árulsz, hanem megoldásokat.

Például: Ha az általunk készített logót, arculatot használod, a vállalkozásod kinézete nem csak szebb lesz másoknál, de jobb helyzetbe hozod magad a piacon, az emberek rád fognak emlékezni nem a konkurensedre. Már a megjelenéseddel vevőket szerzel.
Ha szappant árulsz, ne szappant adj el, hanem egészséget, frissességet, finom, tiszta illatot. Ha autókat adsz el, gyorsaságot, szabadságot, a kötetlenség érzését, hatalmat (valami feletti kontrollt, irányítást) árulj.

 

A logód, a grafikai arculatod képvisel téged a piacon.

 

Mi az amit kerülnöd kell?

A logód, a grafikai arculatod nem képrejtvény, nem önéletrajz.
Közkeletű tévedés, hibás nézőpont az ügyfelek részéről, mikor olyan igényeket fogalmaznak meg, hogy a logó (vagy az arculat) fejezze ki, jelenítse meg a cég különböző tulajdonságait, tükrözze a vállalat filozófiáját, közvetítsen különböző – a weboldalakon eléggé bullshit szagúan megfogalmazott – értékeket a piac felé, vagyis a cég grafikai megjelenése működjön egyfajta üzenetközvetítőként. Tegyük hát ezt rendbe.

A logó szerepe végső soron nagyon egyszerű, egy feladata van: megkülönböztetni a céget a piaci versenytársaktól, a vállalkozás vizuális megjelenését egyedivé tenni, kitűnni a tömegből. Ez a dolga, se több, se kevesebb, igaz, ezt a szerepét maradéktalanul be kell töltse.

A logó nem képregény, nem kell komplex, bonyolult történeteket „mesélnie” a vállalkozásról. A logó egy cég egyedi, jól felismerhető, azonosításra szolgáló jele, elsődleges célja a megkülönböztetés – megkönnyíti a tájékozódást a piac szereplői között. Az ismert logó bizalmat kelt, személyesebbé teszi a kapcsolatot. A jól megtervezett, igényes megjelenésű logó önmagában is hatékony marketing eszköz.

A vevőnek mindig igaza van. Az ügyfélnek nem. Ő azért fizet, hogy megmondd neki, melyik tévedését kerülje el, hogy sikeres legyen.

Természetesen, az arculati megjelenés közvetít üzenetet, hiszen az is üzenet, ha az arculat grafikai kivitelezése csapnivaló, vagy éppen ellenkezőleg, minőségi, magas színvonalú. De ezen túlmenően ne akarjuk a logót arra használni, amire nem való.

Tehát egyetlen feladata van a logónak: megkülönböztetni. Fogadjuk ezt el.

Milyen lesz az új logód?

Egyedi
Azonosít téged, megkülönböztet a többiektől, kiemel a versenytársak közül.
Könnyen megjegyezhető, az emberek egyszerűen tudják azonosítani a cégedet, emlékezni fognak rád.

Egy alma sziluettjét akartam elkészíteni. De ahhoz, hogy ne úgy nézzen ki, mint bármelyik másik gyümölcs, azt csináltam vele, amit mindenki szokott: beleharaptam.
Mondja Rob Janoff, az Apple logójának alkotója.

Ez a legfontosabb: legyél más mint a többiek!

Mindenkinek ezt tanácsoljuk állandóan: Merj kilépni a komfortzónádból, felejtsd el az iparági szabványokat (fogorvosnak fog, szerelőknek szerszám, ingatlanosoknál házikó, satöbbi), legyél egyedi!
Ha kell, megbotránkoztató vagy extrém, de legyél más.

Egyszerű
Minél bonyolultabb grafikailag egy logó, annál inkább csökken a használhatósága.
Az árnyékok, különböző hatások elvesznek egyszínű környezetben, a finoman kidolgozott részletek, a vékony vonalú betűk összeolvadnak, nyomtatásban csúnya lesz.
A végeredmény egy paca.
És az időfaktor is fontos. A legtöbbször az emberek csak pár pillanatig, néhány másodpercig néznek meg egy logót, és a bonyolult formákat nem jegyzik meg.

Simplicity is the ultimate sophistication. Leonardo Da Vinci

Sokoldalú
A jó logó használható színes és monokróm változatban, működik bármilyen színű háttérrel, felvihető bármilyen felületre, véshető, gravírozható anélkül, hogy veszítene az eredeti formából.
Jól mutat és felismerhető óriásplakáton és névjegykártyán egyaránt.

Időtálló
Nem a divatnak, nem a trendeknek megfelelő logót kell készíteni, mert a divat és az ízlés változik, múlékony. Ma jó a logód, öt év múlva meg lehet, hogy nem lesz trendi.
A legjobb logók nem vagy alig változnak.

Vektoros
Nem megyünk bele mélyen a szakmai részletekbe, a lényeg az, hogy a vektoros grafika minőségromlás nélkül méretezhető, a pixelgrafika (például a Photoshopban készült anyagok) viszont nem.
A vektoros logó ugyanolyan jó minőségben látható névjegyen, a monitorodon és óriásplakáton is.
Mindig vektoros logót kérj!

Itt egy klassz infografika a Company Folders-től. Itt pedig a designhill mutat egy másik nagyon jót.
Nem mindet kell betartani, de ahhoz, hogy áthághassuk a szabályokat, ismernünk kell azokat.

 

Befektetés. A vállalkozásod grafikai arculata befektetés.

 

pénzkidobás vagy befektetés?

A céges arculat megtervezése, kialakítása fontos. Logó kell és arculat. Pont.

Ha egy cég vagy egy minőségi szolgáltatás, termék arculata nincs vagy létezik ugyan, de az unalmas tucatáru, könnyen felejthetővé válik, de ez fordítva is igaz. A forma emlékezteti a vevőt és egymáshoz kapcsolja a terméket és a céget. Tehát a jól megtervezett grafikai arculat lehetővé teszi a vevő és a cég közötti kapcsolatot,bizalmat és elköteleződést épít.

A vállalkozásod logója, a céged grafikai arculata bevételtermelő befektetés.
Nem kiadás, nem költség, hanem megtérülő befektetés.

Kerry O’Malley arról ír a Marketects oldalán, hogy a márkaépítés egyik legfontosabb marketingeszköze a logó.

 

A szakember ismeri az összes választ.

 

kivel készíttesd a logódat?

An expert knows all the answers – if you ask the right questions. Levi Strauss

Ki készítse a logódat, te magad vagy szomszédpistike esetleg szakember?

A következő mondatért nem fog mindenki szeretni, de az élet nem habostorta, Pelikán.
Ha erre a kérdésre vállalkozóként nem tudod a választ, ne csinálj vállalkozást. Nem neked való.
De azért menjünk végig a gondolaton.

Mi ugye azt mondjuk, hogy „ne barkácsolj, bízd szakemberre. Az időd értékes, ne pazarold, dolgozz a vállalkozásodban. Csináld, amihez értesz, keress pénzt. A többit bízd másra.”

Miért NE te csináld? Mert nem éri meg neked.
Mert nem értesz hozzá. Persze, megtanulhatod, miért is ne. De nem éri meg belerakni rengeteg időt a tanulásba, sok pénzt fektetni a szoftverekbe, hardverbe, miegymásba. És gányolni vele órák hosszat, miközben törődhetnél a saját dolgoddal is.
Van pénzed és időd erre a mókára? Add oda a szakembernek, te pedig tedd a dolgod és keresd meg a többszörösét a felszabadult időben.
Szóval ne csináld, nem éri meg.

Grafikus szakember vagy szomszédpistike?

Attól függ, honnan nézzük.
Szomszédpistike mindig olcsóbb. Mindig. Legalábbis az egyszeri kiadást tekintve.

Miért olcsóbb szomszédpistike?
Mert nem ebből él. Mert neki ez csak egy hobbi. Valószínűleg nem fektetett túl sokat a bizniszbe, jó eséllyel a laptopját is a szülei vették neki.
Azért dolgozik gombokért, mert nincs igazán bukni valója a dolgon. Megcsinálja a logódat ötezeré’ és minden egyes fillérje ennek a pénznek profit. Nincs befektetés, nincs költség, csak haszon.
Ez nem baj persze. Virágozzék minden virág.
Viszont nem ad számlát, nincs garancia, nincs weboldala, portfóliója, nincs ajánlása, a szakértői státusza kérdéses, minden kockázat a tiéd.

Ezzel szemben a szakértő grafikus rendelkezik szakmai tudással amit folyamatosan fejleszt, rendelkezésére áll a szükséges hardver és szoftverkörnyezet, szerződést köt, számlát ad, a szakértői státuszáról pedig képet kaphatsz a weboldala, az eddigi munkái és az ajánlásai alapján.

Te döntesz, hogy kivel dolgozol.

 

Van logód. Használd.

Hol használd a logódat?

Mindenhol. Ezen nincs mit magyarázni.
Minden megjelenésednél használd, minden alkalommal, mikor ez lehetséges és indokolt, told az emberek arcába a logódat.
Ne feledd: a logód feladata, hogy megkülönböztessen téged másoktól és piaci előnyöket szerezz általa.
Hát használd! Mindenhol.

 

Tedd meg a legtöbbet, amit megtehetsz magadért, fektess be a vállalkozásodba!

Kattints a gombra, töltsd ki az űrlapot.
Felvesszük veled a kapcsolatot és készítünk neked egy minőségi logót!

 

 

Szeretnék logót!